Simhall logga

Information om våra gruppträningspass

Här bokar du dig till våra pass: http://www.boxholm.bokningscenter.selänk till annan webbplats

Spinning - Vi kör allt ifrån raksträckor och tempo till branta backar. Du bestämmer själv motståndet/farten och jobbar utefter din egen styrka och kondition. 

Funktionell Träning - Vi arbetar igenom kroppens största muskelgrupper med hjälp av skivstänger, hantlar, gummiband och egen kroppsvikt.

Cross Fitness – Vi startar med uppvärmning av kroppens leder. Sen är det dags för en WOD (Work Of the Day). Vilket innebär att man får ett antal övningar som ska upprepas och göras så många gånger man hinner på en viss tid. Vi jobbar båda med kondition och styrka, ibland med vikter och andra tillbehör och ibland med vår egen kroppsvikt. Alla jobbar i sitt eget tempo utefter egen förmåga, alltså inget tävlingsmoment. Men man ska pressa sig till sitt yttersta, ett riktigt tufft pass!

Magcore - Här tränar du upp din bålmuskulatur med hjälp av olika redskap och din egen kroppsvikt. Vi arbetar med fokus på mage.

Pilates Core - Här tränar du upp din bålmuskulatur med hjälp av en pilates boll.

Core - Här tränar du upp din bålmuskulatur med hjälp av olika redskap och din egen kroppsvikt.

Dansmix Low- Får svetten att rinna och pulsen upp i topp. Vi blandar friskt mellan latino, disco, afro m.m. Ett energigivande och glädjefyllt pass för dig som vill träna både kondition, rörlighet och koordination.Enkla stegkombinationer!

Dansmix - Får svetten att rinna och pulsen upp i topp. Vi blandar friskt mellan latino, disco, afro m.m. Ett energigivande och glädjefyllt pass för dig som vill träna både kondition, rörlighet och koordination.

BoxKonditionsträning där vi slår och sparkar på mitzar. Man jobbar 2 och 2. Har du ingen partner parar vi ihop dig med en annan eller så har vi en säck. I passet ingår även inslag av styrka.

Vattengymnastik - Här arbetar du i vattnet med hjälp av hantlar och viktbälte. Ett skonsamt men jobbigt pass för hela kroppen.

Styrka i grupp - Vi jobbar igenom kroppens muskler i tur och ordning med hjälp av bl.a. skivstänger, hantlar och din egen kroppsvikt. 3x30 sek körs på varje muskel/muskelgrupp med hjälp av 3 olika övningar.

Tabata - Ett tufft pass där du kör intervallträning med kondition och styrka. Du arbetar 20 sekunder och vilar 10 sekunder.

Tabata Puls - Ett tufft pass där du kör intervallträning med enbart konditionsövningar. Du arbetar 20 sekunder och vilar 10 sekunder.

3-2-1 – Långa intervaller - 3 min, 2 min, 1 min. Vi jobbar med en övning i taget i alla 3 tidsintervallerna. Ett tufft pass där vi har mycket fokus på uthållighet, både vad det gäller styrka och kondition.

Step – Olika stegkombinationer på en bräda i takt till musik.

Löpskola – Intervall-löpning utomhus blandat med löpteknik. Enda kravet är att man ska kunna jogga. Sen bestämmer du själv tempot eftersom alla övningar/moment är på tid, så alla börjar och slutar samtidigt. Kläder efter väder.

FredagsfysHär laddar vi inför helgen med ett pass som kan innehålla precis vad som helst. Men vi kan utlova att du blir svettig och har skitkul!

Mamma/Barn-träning - Det är oerhört viktigt att träna rätt efter en graviditet. Ett förbyggande arbete som lätt kan glömmas bort när man vill komma igång. Övningarna fokuserar på bålsabilitet och är anpassningsbara, beroende på hur långt man har kommit med sin egen träning. Ett pass där det är tillåtet att ha med barn upp t.o.m. 5 år.

Styrka AAB – Ett kortare styrkepass där vi fokuserar på överkroppen - armar, axlar och bröst.

 

AB Boxholmshus, Storgatan 28, Box 51, 590 10 Boxholm. Telefon: 0142-896 00. Fax: 0142-500 38. E-post: info(at)boxholmshus.se