Simhall logga

Information om våra gruppträningspass

Här bokar du dig till våra pass: http://www.boxholm.bokningscenter.selänk till annan webbplats

Spinning - Vi kör allt ifrån raksträckor och tempo till branta backar. Du bestämmer själv motståndet/farten och jobbar utefter din egen styrka och kondition. 

Funktionell Träning - Vi arbetar igenom kroppens största muskelgrupper med hjälp av skivstänger, hantlar, gummiband och egen kroppsvikt.

Magcore - Här tränar du upp din bålmuskulatur med hjälp av olika redskap och din egen kroppsvikt. Vi arbetar med fokus på mage.

Pilates Core - Här tränar du upp din bålmuskulatur med hjälp av en pilates boll.

Core - Här tränar du upp din bålmuskulatur med hjälp av olika redskap och din egen kroppsvikt.

Dansmix - Får svetten att rinna och pulsen upp i topp. Vi blandar friskt mellan latino, disco, afro m.m. Ett energigivande och glädjefyllt pass för dig som vill träna både kondition, rörlighet och koordination.

BoxKonditionsträning där vi slår och sparkar på mitzar. Man jobbar 2 och 2. Har du ingen partner parar vi ihop dig med en annan eller så har vi en säck. I passet ingår även inslag av styrka.

Vattengymnastik - Här arbetar du i vattnet med hjälp av hantlar och viktbälte. Ett skonsamt men jobbigt pass för hela kroppen.

Styrka i grupp - Vi jobbar igenom kroppens muskler i tur och ordning med hjälp av bl.a. skivstänger, hantlar och din egen kroppsvikt. 3x30 sek körs på varje muskel/muskelgrupp med hjälp av 3 olika övningar.

Tabata - Ett tufft pass där du kör intervallträning med kondition och styrka. Du arbetar 20 sekunder och vilar 10 sekunder.

Step – Olika stegkombinationer på en bräda i takt till musik.

FredagspassetHär laddar vi inför helgen med ett pass som kan innehålla precis vad som helst. Men vi kan utlova att du blir svettig och har skitkul!

Styrka AAB – Ett kortare styrkepass där vi fokuserar på överkroppen - armar, axlar och bröst.

H.I.T - högintensiv intervall träning. Du ger järnet i korta intervaller. Pulsen upp på max när du tränar. Fokus på de stora muskelgrupperna. En övning max 30 sek vila i 10 sek. Direkt över till nästa övning. Bra träning fysiskt och även för minnet.

AB Boxholmshus, Storgatan 28, Box 51, 590 10 Boxholm. Telefon: 0142-896 00. Fax: 0142-500 38. E-post: info(at)boxholmshus.se